Nieuw: navigatie-onderzoek met tree testing is nu beschikbaar! Lees meer.

User Sense
Doelgroeponderzoek

Wie is de doelgroep, wat zijn de segmenten en wat kenmerkt hen?

Doelgroeponderzoek voer je uit om je doelgroep écht te leren kennen, zodat je effectief in kunt spelen op de behoeftes en verwachtingen van de segmenten. Die inzichten neem je mee in de ontwikkeling, marketing en communicatie

  • Uitgevoerd via ons eigen platform voor UX- en marktonderzoek
  • Bestaande klanten uitnodigen of laat ons de werving verzorgen
  • Onze onderzoeksservice neemt het werk voor je uit handen
Gratis prijsindicatie aanvragen Contact opnemen
Doelgroepsegmentatie en persona's

Datagedreven persona's als startpunt voor de ontwikkeling.

Drivers en barriers per segment

Inzicht in waarom doelgroepen wel of niet zouden kopen. 

Marketing en communicatie

Spreek de taal van de doelgroep en haal meer uit marketing en communicatie.

Onze aanpak

Onderzoeksservice

Respondenten werven

Resultaten

Prijsindicatie

Onze aanpak

Bij doelgroeponderzoek wordt vrijwel altijd kwalitatief onderzoek uitgevoerd, zodat er voldoende informatie wordt verzameld om de segmenten of persona's op te stellen. Deze inzichten kunnen worden gevalideerd middels kwantitatief onderzoek

Mogelijke onderzoeksmethoden
  • Enquêtes. Voor het vergaren van inzichten onder grotere aantallen, waarbij de focus ligt op het doormeten door middel van open en gesloten vragen. 
  • Interviews. Voor het verkrijgen van diepgaande inzichten, waarbij een interviewer het productgebruik tot in detail bespreekt met de respondent.
  • Focusgroepen. Voor het vergaren van inzichten in groepsverband, waarmee er aan de hand van stellingen en groepsdiscussies kwalitatieve inzichten worden verzameld. 
  • Research community. Hierbij worden een respondenten over langere tijd gevraagd feedback te geven. 

Welke methode past het best bij jullie situatie? 

Neem contact met ons op en we laten het je binnen 24 uur weten.

Contact opnemen
Volledig ontzorgd van begin tot eind

Onze onderzoekers helpen je met het kiezen van de juiste onderzoeksopzet, het stellen van de juiste onderzoeksvragen en voeren het onderzoek voor jullie uit. 

Realtime inzage en live meekijken tijdens de uitvoering

Via het platform heb je realtime inzage in de voortgang. Zo kun je de sessies achteraf terugkijken of live meekijken via onze livestream wanneer er sessies met een moderator worden uitgevoerd.

Binnen twee weken een actiegericht onderzoeksrapport

Zo kun je na het onderzoek direct aan de slag met het doorvoeren van optimalisaties. Benieuwd hoe een rapport eruit ziet? Bekijk een voorbeeld onderzoeksrapport

Klanten en potentiële klanten werven via User Sense

Testers of respondenten kunnen het onderzoek maken of breken. Daarom hebben wij onze eigen testerdatabase opgebouwd. Wij kunnen helpen met het werven van testers binnen jouw B2B of B2C-doelgroep.  

Bestaande klanten uitnodigen

Het is mogelijk om onderzoek onder bestaande klanten uit te voeren. Klanten kunnen deelnemen aan onderzoeken zonder dat zij zich bij ons hoeven in te schrijven of deel uitmaken van onze database.

Geen gedoe door uitgebreide instructies en goede ondersteuning

Wij voorkomen het aantal no-shows en technische problemen door te werken met automatische herinneringen, instructies en lokale ondersteuning. 

Wat kun je verwachten van een doelgroeponderzoek?

Na het uitvoeren van doelgroeponderzoek weet je het volgende:

  • Hoe jouw doelgroep en doelgroepsegmenten eruit zien
  • Wat de verschillende doelgroepsegmenten kenmerkt
  • De drivers en barriers per doelgroepsegment
  • Hoe de verschillende segmenten aankijken tegen de concurrentie
Onafhakelijk onderzoeksrapport en inzage in de resultaten

Onze onderzoekers analyseren alle sessies en maken hier uitgebreid aantekeningen van, welke in te zien zijn via het platform. Hierna worden de resultaten gedeeld in een onderzoeksrapport.

Download een onderzoeksrapport

Download een gratis voorbeeldrapport. 

Download voorbeeldrapport
Kosten voor doelgroeponderzoek

De kosten zijn afhankelijk van de gekozen methodes en de werving. Vraag een gratis prijsindicatie en ontvang binnen 24 uur een vrijblijvende prijsindicatie.

Kosten voor het zelf uitvoeren van doelgroeponderzoek

Met behulp van ons platform kun je ook zelf aan de slag door gebruik te maken van enquêtesuser tests of interviews.  Op onze tarievenpagina tref je een overzicht aan van de kosten.

Benieuwd naar de kosten?

Ontvang binnen 24 uur een vrijblijvende prijsindicatie. 

Prijsindicatie aanvragen Contact opnemen
Kennisbank

Alles over persona- en doelgroeponderzoek

Meer weten over het uitvoeren van persona- en doelgroeponderzoek? Lees onze kennisartikelen.

Artikel over doelgroeponderzoek Artikel over persona-onderzoek

Veelgestelde vragen

Hieronder staan de meest gestelde vragen en antwoorden. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. 

Ja. Wij voldoen aan alle privacywetgeving die op dit moment van kracht zijn, waaronder ook de AVG. De verwerking en opslag van onze data vindt plaats binnen Europa. Specifieke vragen rondom ons beleid? Neem dan contact met ons op.

We hebben een reeks aan kwaliteitsmechanismes ingebouwd om de juiste testers te kunnen werven voor elk onderzoek. Los daarvan, checken wij alle unmoderated user tests. Voer je moderated user tests en interviews en en ging er toch iets niet lekker? Dan kun je dat binnen 24 uur aan ons laten weten.

We maken gebruik van verschillende kanalen, variërend van out-of-home-advertising tot online marketingcampagnes. Zo zorgen we ervoor dat ons panel een goede afspiegeling is van de samenleving. In het buitenland zorgen we ervoor dat we een vertaalde en lokale versie van ons platform aanbieden, zodat we ook daar een representatief panel op kunnen bouwen.

Ja, wij werken met verschillende bulkpakketten. Log hiervoor in op het dashboard en ga naar 'Credits' om de verschillende pakketten in te zien. Je kan natuurlijk ook contact met ons opnemen.

Wij opereren in alle Europese markten. Wij zijn het sterkst vertegenwoordigd in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Spanje. Onze wervings-en onderzoeksservice is beschikbaar in heel Europa. 

Ja, wij kunnen zorgdragen voor de testervergoedingen. Wij maken alle testervergoedingen over naar de bankrekening van de tester binnen 2 werkdagen.

Ja, het is mogelijk om zelf geworven testers uit te nodigen via het platform.

Absoluut. Alle Europese agencies zijn bij ons welkom. Los van een agency-account, kun je je als agency aansluiten bij het User Sense Agency Network.

Klantcases

Onderstaande klantcases zijn een selectie van opdrachten die wij voor onze klanten hebben uitgevoerd.