Overzicht van onderzoeken
Hieronder tref je een greep van de onderzoeken aan die wij uitvoeren.
Persona-onderzoek
Verkennende fase
- Diepgaande inzichten krijgen in de motivaties, gedragingen en voorkeuren van de doelgroep.
- Creëer aangepaste marketingstrategieën die resoneren met specifieke gebruikerspersona's, waardoor conversiepercentages toenemen.
- Zorg ervoor dat producten of diensten overeenkomen met de behoeften en verwachtingen van gebruikers.
Customer journey onderzoek
Verkennende fase
- Optimaliseer de hele klantreis, van bewustwording tot conversie, zodat de UX naadloos aansluit bij wat de klant verwacht.
- Identificeer knelpunten en pijnpunten in de klantreis om conversiepercentages te verbeteren.
- Baseer strategische beslissingen op een data in plaats van onderbuikgevoel, zodat je echt in de behoefte van klant kunt voorzien.
Behoefteonderzoek
Verkennende fase
- Opkomende consumententrends en voorkeuren identificeren om concurrenten voor te blijven.
- Datagedreven inzichten gebruiken om producten te ontwikkelen die echte consumentenbehoeften en pijnpunten aanpakken.
- Merkloyaliteit opbouwen door consequent aan de verwachtingen van de consument te voldoen en deze te overtreffen.
Conceptonderzoek
Validatiefase
- Test nieuwe ideeën of concepten voordat er grote investeringen worden gemaakt en verklein de kans op een mislukte product launch.
- Verfijn productconcepten op basis van gebruikersfeedback, zodat deze naadloos aansluiten op de gebruikersbehoeften.
- Krijg de bevestiging dat het concept aansluit bij de doelgroep, zodat je de kans op een succesvolle launch aanzienlijk kunt vergroten.
Prototype-onderzoek
Validatiefase
- Ontdek usability-issues in gemaakte designs zodat deze kunnen worden verbeterd voordat de eerste regels code worden getikt.
- Verbeter prototypes continu op basis van gebruikersfeedback, zodat je een product ontwikkelt dat naadloos aansluit bij de gebruiker.
- Lanceer een product dat vanaf het begin aan de verwachtingen van gebruikers voldoet en profiteer van hogere tevredenheids- en retentiepercentages.
Navigatie-onderzoek
Validatiefase
- Ontwikkel intuïtieve menustructuren en navigatie-onderdelen die de gebruikerservaring ten goede komen.
- Voorkom frustratie bij gebruikers door informatie makkelijk vindbaar te maken.
- Zorg voor een positieve ervaring met de webiste of app, zodat gebruikers geneigd zijn om terug te keren.
Usability-onderzoek
Optimalisatiefase
- Krijg inzicht in de usability-issues en voer optimalisaties door om de gebruikerservaring te verbeteren.
- Verbeter de gebruikerservaring op jouw website of app met als doel om de conversie te verhogen.
- Stel de gebruiker écht centraal door naar hun feedback te luisteren en het product aan te passen zodat het in de behoeftes voorziet.
UX Benchmark
Optimalisatiefase
- Vergelijk de UX van jouw website of app met die van de concurrentie om een competitief voordeel te behalen.
- Blijf de gebruikerservaring voortdurend monitoren en verbeteren op basis van de metrics.
- Focus op de onderdelen waar jouw website of app onderpresteert ten opzichte van de concurrentie.
UX Audit
Optimalisatiefase
- Identificeer usability issues en verbeterpunten voor jouw website, app of prototype.
- Met actiegerichte inzichten en verbeterpunten voer je snel optimalisaties door.
Niet helemaal zeker welk type onderzoek het beste aansluit?
Bespreek het met een ervaren UX-onderzoeker.