Het aanmeldproces
Hieronder leggen we het aanmeldproces aan je uit.
1 - Aanmaken van een account
Om het aanmeldproces te kunnen beginnen vragen we je om een account aan te maken. Verifieer het account door op de toegestuurde link te klikken.
2 - Invullen gegevens
Om te voldoen aan de eisen van de belastingdienst vragen we je in deze stap wat extra persoonsgegevens door te geven, zodat we de uitbetaling van de usability testen netjes kunnen afhandelen.
Usability testen uitvoeren vanuit een bedrijf? Vul dan ook jouw KvK-nummer en btw-nummer in.
3 - Maken van een testopname
Om de kwaliteit van onze pool te waarborgen vragen we je een kwalificatietest te maken. Hiervoor hebben we zelf een korte usability test voor je ingericht, die ongeveer 10 tot 15 minuten in beslag neemt. Dit vragen we je te doen zodat:
- We zeker weten dat onze software werkt op jouw apparaat
- Jouw apparatuur goed genoeg is om duidelijk verstaanbaar en goed zichtbaar te zijn
- We zien dat je de instructies voor testers hebt doorgelezen en weet hoe je deze toepast
Om de test uit te kunnen voeren vragen we je onze software te downloaden. Op dit moment is deze alleen beschikbaar op desktop, voor Windows en Mac. De verwachting is dat in het eerste kwartaal van 2019 de app voor Android en IOS beschikbaar wordt gesteld.
Wat je niet moet doen:
- Oplezen wat er op de website staat (daar is de klant al van op de hoogte)
- Zeggen dat alles goed is
- Laten zien hoe snel jij de taken af kan ronden (het is belangrijk dat je de tijd neemt voor de test)
- Alleen maar complimenten geven over hoe mooi de website is (tenzij je iets oprecht heel goed vindt, dan mag je dat natuurlijk zeggen)
- Andere taken uitvoeren dan de klant heeft aangegeven
- De website door een professionele bril bekijken - geef geen diepgaande technische feedback tenzij daar specifiek naar wordt gevraagd
Wat je wel moet doen als tester:
- De klant meenemen in jouw ervaring door de hele test hardop na te denken
- Voortdurend uitleggen wat je aan het doen bent, waarom je dit doet en hoe je je daarbij voelt (bijvoorbeeld gefrustreerd, blij, et cetera)
- Delen als je in de war bent, iets niet kunt vinden of afgeleid raakt
- Verbeteringen aandragen die jou zouden helpen een taak beter of sneller uit te voeren
- De test afnemen in een stille ruimte waar geen achtergrondgeluid is
- Luid en duidelijk spreken, zodat je goed verstaanbaar bent
- Alle vragen beantwoorden na afloop van een taak
We beoordelen jouw video op onderstaande punten:
KWALITEIT VAN OPNAME
- Tester bevindt zich in een stille ruimte
- Tester is goed zichtbaar
- Tester is luid en duidelijk te verstaan
INSTRUCTIES
- Tester heeft de don’ts doorgenomen en deze vermeden in de testopname
- Tester heeft de do’s doorgenomen en deze toegepast in de testopname
VRAGENLIJST
- Tester heeft relevante antwoorden gegeven op de vragenlijst
- Tester geeft uitgebreide antwoorden op de gestelde vragen
- Tester geeft oplossingen voor ontdekte problemen
Nadat je de kwalificatietest hebt gedaan en deze bij ons binnen is, ligt de bal bij ons. De beoordeling vindt plaats binnen vijf werkdagen. We stellen je via de mail op de hoogte of je in aanmerking komt om betaalde usability testen uit te voeren.
Let op: voor het maken van de kwalificatietest word je niet betaald. Pas wanneer je wordt toegelaten tot de pool van User Sense kom je in aanmerking voor betaalde usability testen.
4 - Invullen vragenlijst
Gefeliciteerd! Als je het tot deze stap hebt gemaakt, ben je toegelaten tot de respondentenpool van User Sense. Je komt nu in aanmerking om betaalde usability testen uit te voeren.
Als kers op de taart vragen we je nu een vragenlijst in te vullen. Het invullen van de vragenlijst heeft de volgende twee voordelen:
- Je wordt vaker uitgenodigd om deel te nemen aan usability testen
- Je krijgt 50% meer betaald voor elke test die je uitvoert